انجام خدمات اداری انجام کار اداری انجام امور اداری انجام امور اداری

راهبردتهران

انجام امور اداری

تاریخ امروز : ۱۴۰۳/۰۸/۰۱

عنوان : چگونه ملک را ارزیابی کنیم

چکیده:ارزیابی ملک یک راه عالی برای یافتن آنچه بازار ملک محلی در آن مقطع زمانی انجام می دهد، است و گام مهمی برای درک ارزش خالص واقعی شما است. آیا بازار ملک محلی شما نوسان داشته است، آیا اخیراً بازسازی کرده اید، آیا علاقه مند به سرمایه گذاری هستید، آیا به دنبال افزایش یا کوچک سازی هستید؟ یا فقط مشتاق هستید که بفهمید روی چه چیزی نشسته اید؟

چگونه ملک را ارزیابی کنیم

ارزیابی ملک یک راه عالی برای یافتن آنچه بازار ملک محلی در آن مقطع زمانی انجام می دهد، است و گام مهمی برای درک ارزش خالص واقعی شما است. آیا بازار ملک محلی شما نوسان داشته است، آیا اخیراً بازسازی کرده اید، آیا علاقه مند به سرمایه گذاری هستید، آیا به دنبال افزایش یا کوچک سازی هستید؟ یا فقط مشتاق هستید که بفهمید روی چه چیزی نشسته اید؟

وقتی حقایق را در مورد ارزش مهم ترین دارایی خود بدانید، می توانید تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید که تأثیر مثبت بیشتری بر رفاه مالی فعلی و آینده شما دارد.

زمان مناسبی برای فروش ملک وجود ندارد – این واقعاً به شرایط خود شما بستگی دارد. اما زمانی که تصمیم به فروش گرفتید، چند نکته وجود دارد که باید از نظر بگذرانی ، از جمله:

  • انتخاب یک مشاور املاک
  • پیدا کردن ارزش ملک شما
  • انتخاب روش فروش
  • تعیین قیمت فروش
  • نهایی شدن قرارداد
  • توافق بر سر یک کمپین بازاریابی
  • آماده سازی ملک خود برای بازرسی
  • به همراه تمامی مراحل تکمیل فروش

شاید مهمترین عنصری که از لیست بالا باید در نظر گرفته شود این است: ارزش ملک شما چقدر است؟ ارزیابی اموال را وارد کنید ارزیابی که توسط یک مشاور املاک دارای مجوز انجام می شود، روش خوبی برای درک اینکه چقدر می توانید ملک خود را در بازار فعلی بفروشید است

۱- ارزیابی اموال چیست ؟

ارزیابی ملک تخمینی از قیمت ملک شما در بازار فعلی است. کارگزاران املاک و مستغلات در پاسخ به سؤال «خانه من چقدر ارزش دارد» تخصص دارند و این کار را با اجرای یک تحلیل بازار مقایسه ای انجام می دهند که شامل یافتن املاک مشابهی است که در ۹۰ روز گذشته فروخته شده اند. هر چه آنها بتوانند اموال شما را با سایر املاک فروخته شده در منطقه مطابقت دهند، ارزیابی دقیق تر خواهد بود. نمایندگان همچنین رقابت فعلی، روندهای بازار گسترده تر، ساختار ملک و شرایط آن را در نظر می گیرند. ارزیابی املاک راهی عالی برای درک ارزش بالقوه بازار دارایی شما در آن مقطع زمانی است.

همیشه توصیه می شود که برای انجام یک ارزیابی با یک مشاور املاک در منطقه خود تماس بگیرید .آنها در همسایگی شما زندگی می کنند و نفس می کشند و از حومه شهر آگاهی صمیمی دارند. این تضمین می کند که آنها می توانند ارزیابی دقیق تری به شما ارائه دهند.

هنگامی که یک مشاور املاک ارزیابی ملک را انجام می دهد، چندین چیز را در نظر می گیرد، از اندازه ملک گرفته تا وسایل و اتصالات.

ارزیابی اموال شامل چه مواردی می شود؟

اندازه ملک

هنگام انجام یک ارزیابی ملک، عامل املاک به اندازه بلوک کلی، اندازه ساختار روی زمین و همچنین اندازه مناطق مربوطه در خانه نگاه می کند. به عنوان مثال، فضای نشیمن یا اتاق خواب اصلی چقدر است؟ با این حال، عامل باید این اندازه‌گیری‌ها را با سایر خواص موجود در منطقه سنجید. همچنین درک خریداران بالقوه یا بازار هدف بسیار مهم است.

هنگام بررسی اندازه ملک، نماینده مناطق بیرونی را نیز در نظر می گیرد – آیا پارکینگ وجود دارد، یا یک گاراژ یا گاراژ بسته، و همچنین اندازه باغ و/یا تراس/بالکن.

تعداد اتاق خواب

اتاق خواب یک عنصر کلیدی در فرآیند ارزیابی اموال است. به طور معمول تعداد اتاق خواب های بیشتر به معنای ارزش بازار بالاتر است . با این حال، هنگام انجام یک ارزیابی، مشاور املاک، اندازه اتاق خواب ها را در نظر می گیرد، اعم از اینکه آنها دارای حمام، کمد داخلی، نما و غیره هستند.

هنگام ارزیابی ملک شما، نماینده به املاک مشابهی که اخیراً با مشخصات مشابه شما فروخته شده اند نیز نگاه می کند.

تجهیزات و اتصالات

وقتی نوبت به وسایل و یراق آلات می رسد، همیشه همراه با ملک فروخته نمی شوند. برای مثال، لزوماً نیازی به گنجاندن پرده نیست. یراق آلات نور نیز انجام نمی شود. هنگام تجزیه و تحلیل لوازم و اتصالات، نماینده ابتدا در نظر می گیرد که آیا آنها در قیمت فروش لحاظ می شوند یا خیر، و سپس اگر چنین است، در چه شرایطی هستند. اگرچه ممکن است جزئی به نظر برسد، یک خریدار بالقوه وارد ملک شما می شود و به شما نگاه می کند. در هر چیزی که آنها باید تعمیر کنند ممکن است قیمت را پایین بیاورند.

زمینه هایی برای بهبود

هیچ خاصیتی کامل نیست، اما برخی از عیوب بدتر از دیگران هستند. هنگام تجزیه و تحلیل یک ملک برای ارزیابی، عامل املاک به تمام زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند، یا حتی ممکن است به روز شوند، نگاه می کند. در واقع آنها اغلب افراد خوبی هستند که می پرسند کجا باید پول خود را برای بهبود خانه خرج کنید. آنها می دانند که خریداران محلی به دنبال چه چیزی هستند و ارزش آنها در یک ملک چیست. در حالی که نمایندگان در این زمینه متخصص نیستند، اغلب می توانند راهنمایی های خوبی در اینجا به شما ارائه دهند.

ممکن است به سادگی یک رنگ آمیزی سریع یا تعویض دستگیره های درب باشد. مشاغل دیگر ممکن است بازسازی آشپزخانه یا حمام باشد. با این حال، لزوماً نیازی به بازسازی کامل نیست – تعمیرات ساده مانند روشویی جدید یا نورپردازی جدید می‌تواند دنیای متفاوتی را در قیمتی که به دست می‌آورید ایجاد کند.

مانند هر چیز دیگری، باید هزینه تعمیر را در مقابل احتمال قیمت فروش بالاتر بسنجید.

محل

به قول معروف – مکان، مکان، مکان. وقتی نوبت به ارزیابی یک ملک می رسد، مکان اهمیت دارد.

هنگامی که به موقعیت مکانی نگاه می کنید، یک نماینده نه تنها به خیابانی که ملک در آن قرار دارد و مجاورت جاذبه های محلی نگاه می کند، بلکه همچنین به حوزه مدرسه ای که ملک در آن قرار دارد، امکانات رفاهی در نزدیکی و چه مسیرهای حمل و نقل عمومی را بررسی می کند. در دسترس هستند. اما به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که ملک شما لزوماً نزدیک به چیزی نیست، به این معنی نیست که قیمت خوبی را به خود جلب نخواهد کرد. گاهی اوقات، خیابان ها و مناطق آرام تر به همان اندازه مطلوب هستند.

ساختار و وضعیت ساختمان

هرچه ساختمان قوی تر باشد و سازه در شرایط بهتری قرار گیرد، احتمالاً ملک شما ارزش بیشتری خواهد داشت. بیایید با آن روبرو شویم، هر خریدار بالقوه باهوشی قصد دارد گزارش ساختمان را درخواست کند، و اگر ترک هایی (به صورت مجازی و تحت اللفظی) وجود داشته باشد، نشان خواهند داد. نیازی نیست ملک شما شیک ترین یا مدرن ترین باشد، اما هر چه بهتر ساخته شود، قیمت آن نیز بهتر است. آخرین کاری که اکثر خریداران می خواهند انجام دهند
کار ساختاری است.

ارائه کلی و تناسب

البته امروزه، عموماً می توان با استفاده از یک صاحب سبک یا مبلمان اجاره ای، نمای کلی را بهبود بخشید. در حالی که این هزینه دارد، ارائه زمانی کلیدی است که خریداران بالقوه از در عبور کنند. و به یاد داشته باشید، شما هرگز در اولین برداشت شانس دوم ندارید، بنابراین برای فروش باید استایل کنید .

اگر به نماینده خود پیشنهاد جابجایی اثاثیه یا بیرون آوردن کامل آنها را می دهد، به صحبت های خود گوش دهید. ملک شما باید مردم را با ارائه استثنایی به خود جلب کند، اما همچنین باید برخی از ایده ها را به تخیل خریدار بسپارد. آنها باید خود را در ملک شما به تصویر بکشند.

سهولت دسترسی

مشاور املاکی که ارزیابی ملک را تکمیل می کند، سهولت دسترسی به ملک را در نظر می گیرد. این مربوط به دسترسی به درب جلو، دسترسی برای یک ماشین و حتی دسترسی به تاسیسات است.

برخی از افراد ممکن است به بالا رفتن از چند پله اهمیتی ندهند، برخی دیگر از آن متنفر خواهند شد. به همین دلیل، سهولت دسترسی ممکن است یک چیز بزرگ در مورد خریداران بالقوه باشد، به خصوص اگر ملک خود را برای خانواده جوان یا افراد مسن تهیه می کنید. هر چه دسترسی به آن آسان تر باشد، مطلوب تر است.

برنامه ریزی و محدودیت ها

گاهی اوقات، زمانی که شما یک ملک را می فروشید، پتانسیل یک ملک را نیز می فروشید . بنابراین، هنگام ارزیابی یک ملک، یک مشاور املاک همیشه به کارهایی که فروشندگان دیگر در منطقه شما از نظر ساخت و ساز انجام داده اند، می پردازد و آنها می خواهند ببینند که آیا محدودیت هایی برای برنامه ریزی در منطقه وجود دارد یا خیر. بلوک خاص شما

منطقه‌بندی شورای محلی همچنین ممکن است بر کارهایی که یک فرد می‌تواند و نمی‌تواند با بلوک زمین انجام دهد، تأثیر بگذارد، و اگر محدودیت‌های زیادی وجود داشته باشد، ممکن است مردم را از کار بیاندازد.

شرایط بازار و فروش های محلی اخیر

نمی توان انکار کرد که شرایط بازار به طور کلی ارزش ملک شما را تعیین می کند. یک نماینده به فروش های اخیر در منطقه و روند کلی بازار نگاه می کند تا ایده ای از قیمتی که به عنوان راهنما به شما ارائه کند، بیابد.

با این حال، در حالی که بازار ممکن است در مورد قیمت خرید چیزهای زیادی را نشان دهد، اما «همه چیز باش و همه چیز تمام شود» نیست. یک خریدار بالقوه ممکن است از در ورودی شما عبور کند و بلافاصله عاشق شود.

ارزش گذاری ها در مقابل ارزیابی ها

این مهم است که بدانید دارایی شما چقدر ارزش دارد. درک
تفاوت بین ارزش گذاری و ارزیابی نیز مهم است.

ارزیابی اموال

ارزیابی اموال معمولاً توسط یک ارزیاب کارشناس خبره با هزینه ای توافق شده انجام می شود. آنها آژانس املاک و مستغلات نیستند یا با هیچ آژانس املاک و مستغلات مرتبط نیستند. به طور کلی، ارزش‌گذاران از یکی از سه روش برای ارزش گذاری دارایی شما استفاده می‌کنند:  مقایسه مستقیم، بزرگ‌سازی یا جمع. آنها ملک را بازرسی می کنند، تحقیقات و تجزیه و تحلیل را در بازار محلی انجام می دهند و گزارش مفصلی در مورد مسائلی که بر ارزش بازار فعلی ملک تأثیر می گذارد ارائه می دهند.

خدمات ارزیابی ملک معمولاً توسط یک بانک یا مؤسسه مالی قبل از تأیید وام مسکن مورد نیاز است. همچنین توسط خریداران و فروشندگانی که خواستار نظر مستقل قبل از پیش خرید یا پیش فروش، تسویه حساب خانوادگی یا مشارکتی، مالیات بر عایدی سرمایه و در برخی موارد بیمه ساختمان هستند، استفاده می شود.

۲-ارزیابی اموال

از سوی دیگر، ارزیابی یک قضاوت تحصیل کرده در مورد ارزش خانه شما است. نه تنها نماینده به تمام فروش های منطقه نگاه می کند، نه فقط فروش خود، بلکه بینشی منحصر به فرد از بازار محلی ارائه می دهد. بالاخره آنها در منطقه شما تخصص دارند. آنها همچنین رقمی را بر اساس بینش نسبت به ویژگی های دارایی شما ارائه می دهند.

نکته مهم، در حالی که رقم ارزش‌گذار حرفه‌ای بی‌طرفانه است، شکل نماینده عموماً نشان‌دهنده علاقه‌مندی به حومه شهر است و حتی ممکن است تحت تأثیر مکالماتی باشد که نماینده با خریداران بالقوه در آن منطقه داشته است.

تماس با کارشناس ارزیاب ملک

فرآیند ارزیابی اموال

این یک فرآیند ساده برای دریافت ارزیابی ملک است.

مرحله ۱

ارزیابی اموال خود را رزرو کنید

ارزیابی املاک تقریباً همیشه رایگان است. مشاور املاک محلی شما بهترین کسی است که می توانید دعوت کنید زیرا آنها می توانند درک خوبی از ارزش ملک شما به شما ارائه دهند.

گام ۲

در مورد وضعیت خانه خود استراحت کنید

برای ارزیابی ملک، نیازی به نگرانی در مورد شیک کردن خانه خود ندارید. مشاوران املاک و مستغلات متخصصی هستند که می‌توانند به‌هم‌ریختگی عمومی خانوار را بشناسند. آنها بیشتر به بررسی اندازه ملک، تعداد اتاق خواب ها، تعداد و کیفیت حمام ها، آشپزخانه، ساختار کلی ساختمان و وضعیت آن علاقه مند هستند.

بنابراین در مورد انبوهی از اسباب‌بازی‌های بچه‌ها روی زمین، یا سبد لباسشویی که کنار گذاشته نشده است استرس نداشته باشید… استراحت کنید، یک فنجان چای بنوشید و به سادگی عامل را در خانه خود نشان دهید – زگیل و همه چیز.

مرحله ۳

نماینده املاک بازدید از منزل

هنگامی که مشاور املاک در ملک شما باشد، احتمالاً به اطراف نگاه می کند و چند سوال از شما می پرسد. همیشه صادق باشید، به خصوص در مورد هر گونه بازسازی یا تعمیراتی که در طول سال ها انجام داده اید. همچنین فرصتی برای شما وجود خواهد داشت که هر گونه سوالی که ممکن است داشته باشید از نماینده بپرسید.

برخی از سوالاتی که ممکن است بپرسید عبارتند از:

  • چه نوع تجربه ای دارند؟

  • دانش آنها از بازار محلی چیست؟

  • آنها چگونه برای بازاریابی ملک شما برنامه ریزی می کنند؟

  • آنها اخیراً چه نتایجی داشته اند؟

  • کمیسیون آنها چیست؟

  • آیا می توانند مرجع ارائه کنند؟

از گفتن آنچه در ذهنتان است نترسید. به یاد داشته باشید، باید با نماینده راحت باشید. در نهایت، آنها مهمترین دارایی شما را می فروشند.

مرحله ۴

رقم ارزیابی اموال و اسناد پشتیبان

مشاور املاک و مستغلات با رقمی که معتقد است برای بازار، منطقه و ملک دقیق است به شما مراجعه خواهد کرد. این شامل اسناد پشتیبانی مانند فروش محلی املاک قابل مقایسه در ۹۰ روز گذشته و خلاصه ای از روندهای بازار گسترده تر است.

۳-آیا باید ارزیابی ملک دریافت کنید ؟

 درک ارزش ملک شما یک تصمیم مالی عاقلانه است

گرفتن یک ارزیابی همیشه لزوماً در مورد فروش نیست. همچنین می تواند به سادگی در مورد درک ارزش ملک شما در بازار فعلی باشد. اگر اخیراً بازسازی کرده اید، ممکن است بخواهید بدانید که چقدر به ملک شما افزوده است. یا شاید شما به دنبال خرید ملک سرمایه گذاری هستید، با در نظر گرفتن بزرگ شدن با بزرگ شدن خانواده، یا کوچک سازی با مهاجرت خانواده، یا صرفاً مشتاق هستید که بدانید ارزش ملک شما تغییر کرده است یا خیر. دانستن ارزش چیزی که بدون شک یکی از با ارزش ترین دارایی های شماست (اگر نه بیشترین) یک تصمیم مالی عاقلانه است.

تغییر سبک زندگی و خانواده

چه در حال تشکیل خانواده باشید، چه خانواده خود را بزرگ کنید یا با یک لانه خالی روبرو شوید، نیازهای شما تغییر می کند. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید و به دنبال مرحله بعدی هستید، یا امیدوارید متراژ خود را کاهش دهید زیرا دیگر به خانه خانوادگی نیاز ندارید ، گرفتن ارزیابی تضمین می کند که ارزش ملک خود را  در حال حاضر درک می کنید  . این به این معنی است که شما به ارزیابی قدیمی املاک متکی نیستید، یا حدس می زنید که ارزش آن بر اساس مقداری که برای آن پرداخت کرده اید و چقدر شنیده اید که مکان فروخته شده چیست.

مکان تغییر می کند

فقط به این دلیل که زمانی که برای اولین بار ملک خود را خریدید، مکانی را دوست داشتید، لزوماً به این معنی نیست که اکنون آن را دوست دارید. تغییرات شغلی، تغییر سبک زندگی و دگرگونی های محله همگی می توانند بر اینکه شما آن منطقه را دوست داشته باشید یا دیگر دوست نداشته باشید، تاثیر بگذارد.

برای مثال، در حالی که ممکن است از زندگی در داخل شهر به عنوان ۲۰ ساله قدردانی کرده باشید، ممکن است سبک زندگی برای فرزندان شما مناسب نباشد. همین امر در مورد کسانی که دیگر عاشق زندگی در حومه شهر نیستند نیز صدق می کند.

با این حال، آنچه مهم است این است که بدانید دارایی فعلی شما چقدر ارزش دارد تا بتوانید بفهمید که برای آینده چه چیزی می توانید بپردازید. یک ارزیابی کمک خواهد کرد.

تغییرات مالی

پول بیشتر، پول کمتر – هر دو دلیلی برای فروش ملک هستند. برای کسانی که درآمد بیشتری دارند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که این کار را افزایش دهند. برای کسانی که در حال بازنشستگی هستند، ممکن است زمان کاهش نیرو فرا رسیده باشد. تغییرات در شرایط مالی دلیل بزرگی است که بسیاری از استرالیایی ها تصمیم می گیرند دارایی خود را به بازار عرضه کنند.

البته، نوسان دلار استرالیا نیز بر توانایی یا نیاز فرد به فروش تأثیر می گذارد. در حالی که تغییرات مالی ممکن است منجر به توانایی محدود برای انجام پیشرفت‌های کوچک یا بزرگ لازم برای فروش ملک شود، دریافت ارزیابی به این معنی است که می‌توانید ارزش ملک را در وضعیت فعلی آن درک کنید. این امکان را به شما می دهد تا گزینه فروش آن را همانطور که هست، یا نگه داشتن ملک را برای مدتی طولانی تر ارزیابی کنید.

۴-برداشتن قدم بعدی

گرفتن یک ارزیابی همیشه لزوماً در مورد فروش نیست. همچنین می تواند به سادگی در مورد درک ارزش ملک شما در بازار فعلی باشد. اگر اخیراً بازسازی کرده اید، ممکن است بخواهید بدانید که چقدر به ملک شما افزوده است. یا شاید شما به دنبال خرید ملک سرمایه گذاری هستید، با در نظر گرفتن بزرگ شدن با بزرگ شدن خانواده، یا کوچک سازی با مهاجرت خانواده، یا صرفاً مشتاق هستید که بدانید ارزش ملک شما تغییر کرده است یا خیر. دانستن ارزش چیزی که بدون شک یکی از با ارزش ترین دارایی های شماست (اگر نه بیشترین) یک تصمیم مالی عاقلانه است.

 

پیگیری امور ملکی

تماس با کارشناس ملکی

انجام امور اداری ملکی راهبردتهران، انجام امور ملکی، وکیل ملکی،امور حقوقی ملکی

دیدگاهتان را بنویسید