مفاصاحساب مالیاتی و مفاصاحساب شهرداری ملکی
اقدامات لازم پس از فروش ملک
پس از فروش ملک اولین گام مراجعه به دفتر خانه مذکور در مبایعه نامه می باشد . دفترخانه دو نامه به منظور مراجعه به اداره دارایی و شهرداری به شما ارائه می دهد
- اگر خریدار تقاضای اخذ وام بانکی را داشته باشد ، تعیین دفترخانه بر عهده بانک مربوطه می باشد . سپس شما با همراه داشتن نامه بانک میتوانید به دفترخانه مربوطه مراجعه و اقدام به اخذ نامه شهرداری و دارایی نمائید.
- مرحله بعدی مرحله اخذ مفاصا حساب شهرداری و اخذ مفاصا حساب مالیات می باشد که خود دارای مراحل خاص خود می باشند.
اخذ مفاصا حساب شهرداری :
- در مرحله اول مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد و می بایست به هنگام مراجعه اصل سند و کارت ملی مالک و نامه دفترخانه را به همرا داشته باشید.
- پس از ارائه مدارک مورد نیاز به دفتر خانه مربوطه ملزم به اخذ پایانکار (در صورت نداشتن پایانکار) به منظور اخذ مفاصا حساب شهرداری می باشید
- حال منتطر اخذ مفاصا حساب باشید که اگر به روال عادی پیش برود یک الی دو روز کاری زمان می برد.
هزینه هایی اعم عوارض نوسازی و پسماند و آموزش و پرورش و … را می باید پرداخت نمائید.
مراحل اخذ مفاصا حساب مالیات :
- می بایست به اداره مالیات منطقه خود مراجعه کرده و لذا ملزم به داشتن مدارکی از جمله : اصل سند مالکیت و بنچاق و پایانکار دارای اعتبار ، اگر ملک ورثه ای باشد برگه انحصار وراثت و مالیات بر ارث و در صورت نداشتن پایانکار، فیش عوارض همان سال و کپی کارت ملی خریدار و فروشنده می باشید.
- مدت زمانی که اخذ مفاصا حساب مالیاتی به طول می انجامد یک هفته می باشید و شما در طی این مدت می بایست در سه مرحله که در مرحله اول جهت تشکیل پرونده ، مرحله دوم جهت پرداخت فیش و در مرحله آخر جهت اخذ برگه مفاصا حساب مالیاتی به اداره مالیات مراجعه نمائید .
- اگر ملکی اوقافی باشد اخذ مجوز فروش از اداره اوقاف جزء الزامات می باشد .
- در صورت آماده بودن مدارک جهت تنظیم سند می توانید با مراجعه به دفترخانه جهت تنظیم سند اقدام نمائید.
- در صورتی که خریدار در مدت زمان معینی که می بایست در دفترخانه حضور یابد ، حال بنا به دلایلی حضور نیابند شما قادر به درخواست صدور برگه عدم حضور را از دفترخانه دریافت نمائید شهرداری