انجام خدمات اداری انجام کار اداری انجام امور اداری انجام امور اداری

راهبردتهران

انجام امور اداری

تاریخ امروز : ۱۴۰۳/۰۹/۱۱

عنوان : مفاصاحساب شهرداری مسکونی و تجاری

چکیده:مفاصاحساب مالیاتی و مفاصاحساب شهرداری ملکی

مفاصاحساب مالیاتی و مفاصاحساب شهرداری ملکی

 

اقدامات لازم پس از فروش ملک

پس از فروش ملک اولین گام مراجعه به دفتر خانه مذکور در مبایعه نامه می باشد . دفترخانه دو نامه به منظور مراجعه به اداره دارایی و شهرداری به شما ارائه می دهد

  1. اگر خریدار تقاضای اخذ وام بانکی را داشته باشد ، تعیین دفترخانه بر عهده بانک مربوطه می باشد . سپس شما با همراه داشتن نامه بانک میتوانید به دفترخانه مربوطه مراجعه و اقدام به اخذ نامه شهرداری و دارایی نمائید.
  2. مرحله بعدی مرحله اخذ مفاصا حساب شهرداری و اخذ مفاصا حساب مالیات می باشد که خود دارای مراحل خاص خود می باشند.

اخذ مفاصا حساب شهرداری :

  • در مرحله اول مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر می باشد و می بایست به هنگام مراجعه اصل سند و کارت ملی مالک و نامه دفترخانه را به همرا داشته باشید.
  • پس از ارائه مدارک مورد نیاز به دفتر خانه مربوطه ملزم به اخذ پایانکار (در صورت نداشتن پایانکار) به منظور اخذ مفاصا حساب شهرداری می باشید
  • حال منتطر اخذ مفاصا حساب باشید که اگر به روال عادی پیش برود یک الی دو روز کاری زمان می برد.
  • هزینه هایی اعم عوارض نوسازی و پسماند و آموزش و پرورش و … را می باید پرداخت نمائید.

مراحل اخذ مفاصا حساب مالیات :

  • می بایست به اداره مالیات منطقه خود مراجعه کرده و لذا ملزم به داشتن مدارکی از جمله : اصل سند مالکیت و بنچاق و پایانکار دارای اعتبار ، اگر ملک ورثه ای باشد برگه انحصار وراثت و مالیات بر ارث و در صورت نداشتن پایانکار، فیش عوارض همان سال و کپی کارت ملی خریدار و فروشنده می باشید.
  • مدت زمانی که اخذ مفاصا حساب مالیاتی به طول می انجامد یک هفته می باشید و شما در طی این مدت می بایست در سه مرحله که در مرحله اول جهت تشکیل پرونده ، مرحله دوم جهت پرداخت فیش و در مرحله آخر جهت اخذ برگه مفاصا حساب مالیاتی به اداره مالیات مراجعه نمائید .
  1. اگر ملکی اوقافی باشد اخذ مجوز فروش از اداره اوقاف جزء الزامات می باشد .
  2. در صورت آماده بودن مدارک جهت تنظیم سند می توانید با مراجعه به دفترخانه جهت تنظیم سند اقدام نمائید.
  3. در صورتی که خریدار در مدت زمان معینی که می بایست در دفترخانه حضور یابد ، حال بنا به دلایلی حضور نیابند شما قادر به درخواست صدور برگه عدم حضور را از دفترخانه دریافت نمائید  شهرداری
انجام امور اداری ملکی راهبردتهران، انجام امور ملکی، وکیل ملکی،امور حقوقی ملکی

دیدگاهتان را بنویسید